Найкоротша психологія кольору в дизайні
На курсах графічного дизайну в Києві ми вивчаємо візуал в комплексі. Ця стаття – концентрована витримка з теорії психології сприйняття кольору.
Отже, в нашому вкрай візуальному світі колір присутній завжди і всюди: в мистецтві, в маркетингу і дизайні. Тому не сюрприз, що вплив кольору на людей величезне. Використання квітів у повсякденному житті може мати різні психологічні наслідки. Правильний вибір кольору може послабити почуття голоду або підвищити кров’яний тиск. Тому колірні схеми дуже важливі для компаній як частина їх бренду. Згадайте мережі швидкого харчування і їх логотипи з великою кількістю червоного кольору.
Однак, важливо зазначити, що психологія кольору не універсальна. Різні культури усвідомлювали речі по-різному, тому колірні переваги різних людей можуть сильно змінитися. Фактично, культурні відмінності можуть змінити сприйняття кольорів. Наприклад, європеєць не відрізняється відтінки білого, він фактично бачить їх як один і той же колір. А житель крайньої Півночі розрізнить більше 20 відтінків білого.
Чорний
Чорний колір – це колір влади і сілі. Чорний також має на увазі підпорядкування. Священики носять чорне, щоб позначити підпорядкування Богу. Деякі експерти моди кажуть, що одягаючись в чорне, жінка має на увазі підпорядкування чоловікам, хоча інші стверджують зворотне. Чорні наряди також можуть виглядати гнітючими. Їх власник часто може здаватися суворіше і зліше, ніж насправді. Лиходії, наприклад Дракула,завжди носять чорне. Чорний також завжди популярний, так як робить людей стрункішою. Вважається самим стильним кольором і кольором поза часом.
Білий
Наречені носять білий колір, що символізуємо невинність і чистоту. Білий добре відбиває світло і вважається річним кольором. Білий популярний в прикрасах і одязі бо він легкий, нейтральний і поєднується з усім. Однак білий колір притягує бруд, тому його складніше утримувати в чистоті, ніж інші кольори. Лікарі та медсестри також носять біле, що має на увазі стерильність.
Червоний
Червоний колір стимулює прискорене серцебиття і дихання. Він також вважається кольором любові. Червона одяг кидається в очі і змушує власника здаватися більш вагомим. Це екстремальний колір, тому червоний одяг може іноді допомогти людям в переговорах або конфронтації. Червоні машини за статистикою – популярна приманка для злодіїв. В обробці червоний зазвичай використовується в якості акценту. Декоратори кажуть, що червона меблі повинна бути ідеальною, оскільки вона завжди приверне увагу.
Рожеві – як відтінок червоного. Це най романтичний колір. Одночасно він і найбільш заспокійливий. Спортивні команди, до речі, іноді фарбують роздягальні супротивників, в пастельно-рожевий колір. Він заспокоює їх супротивників і ті втрачають енергію.
Синій
Синій колір – один з найпопулярніших квітів. Він викликає реакцію протилежну червоному кольору. Мирний, спокійний синій колір змушує організм виробляти заспокійливі хімічні речовини, тому його часто використовують в спальнях. Але синій колір буває і холодним і невтішним. Консультанти по моді рекомендують носити синє на співбесідах, тому що він символізує лояльність. Помічено, що люди більш продуктивні в синіх кімнатах. Дослідження показують, що штангісти можуть піднімати більш важкі ваги в синіх спортивних залах.
Зелений
В даний час найпопулярніший колір обробки, зелений колір символізує природу. Це найлегший колір для очей, він може навіть злегка поліпшити зір. Це заспокійливий, освіжаючий колір. Перед виступами на публіці або телебаченні зірки або лектори сидять в «зелених кімнатах», щоб розслабитися. Лікарні часто використовують зелений, тому що він заспокоює пацієнтів. Наречені в середні століття носили зелений колір, символізуючи родючість. Темно-зелений вважається чоловічим кольором, консервативним і має на увазі багатство.
Жовтий
Веселий сонячний жовтий колір привертає увагу. Хоча він вважається оптимістичним кольором, люди частіше виходять з себе в жовтих кімнатах, а діти в них частіше плачуть. Це найбільш важкий для сприйняття колір, тому він може виявитися занадто потужним, якщо його використовувати надмірно. Жовтий підвищує концентрацію, тому його використовують для попереджувальних знаків. Він також прискорює обмін речовин.
Пурпурний
Фіолетовий колір означає розкіш, багатство і вишуканість завдяки своїй рідкості і асоціації з Давнім Римом. Це також жіночний і романтичний колір. Проте, завдяки своїй рідкості в природі, фіолетовий іноді може здаватися штучним.
Коричневий
Коричневий колір зустрічається в природі в достатку. Світло-коричневий колір має на увазі натуральність, а темно-коричневий нагадує дерево або шкіру. Коричневий також може бути сумним і замисленим. Багато чоловіків схильні вважати коричневий одним з улюблених квітів.
Їжа для роздумів
Хоча синій є одним з найбільш популярних кольорів, він є одним з найменш апетитних. Блакитна їжа рідкісна в природі. Дослідники харчових продуктів кажуть, що коли люди шукали їжу, вони вчилися уникати токсичних або зіпсованих предметів, які часто були синіми, чорними або фіолетовими.
Зелений, коричневий і червоний – найпопулярніші харчові барвники. Червоний часто використовується в схемах прикраси ресторану в якості основного кольору або кольору акценту, тому що він стимулює апетит.
Comments
I think this site holds some very excellent information for everyone : D. Lynsey Rolando Warenne